Wynajem sali na wesele – o jakie kwestie warto zadbać i co powinno znaleźć się w umowie?

Wybór odpowiedniej sali weselnej jest jedną z najważniejszych decyzji, które musi podjąć przyszła para młoda przed organizacją wesela. Aby impreza odbyła się zgodnie ze wszystkimi naszymi oczekiwaniami, należy pamiętać o tym, aby umowa podpisywana z domem weselnym była dla nas zrozumiała i zawierała kilka ważnych elementów, które uchronią nas przed nieplanowanymi kosztami i zmianami planów. Oto kilka punktów, bez których nie powinno podpisywać się umowy o rezerwację sali weselnej.

Wysokość zaliczki

Również wtedy w większości przypadków należy wpłacić zaliczkę, aby być pewnym, że interesujący nas termin wesela nie zostanie zajęty przez inną imprezę. W umowie wynajmu sali koniecznie musi pojawić się odpowiedni fragment odnoszący się co do kwoty zaliczki. Po jej wpłaceniu para młoda powinna dostać stosowne pokwitowanie potwierdzające.

Warunki zerwania umowy

Niestety nie na wszystko co dzieje się w naszym życiu mamy wpływ, dlatego trzeba pamiętać o wszystkim. Czasem różne zdarzenia losowe (nie tylko te negatywne jak choroba czy wybuch pandemii) mogą pokrzyżować nam plany związane z organizacją wesela. Czasem chodzi jedynie o zmianę terminu lub całkowitą rezygnację – warto dogadać z właścicielem sali weselnej te kwestie i zamieścić je w umowie. Przeważnie w sytuacji zerwania umowy przepada jedynie zaliczka, chyba że do przyjęcia zostało mniej czasu niż tydzień – wtedy możemy stracić dużo więcej pieniędzy, które sala wyda na towar na nasze wesele. 

sala weselna co powinna zawierać umowa

Niezmienność ceny

Jak wiadomo, sale często rezerwowane są nawet z kilkuletnim wyprzedzeniem. Najbardziej oblegane są terminy wiosenno-letnie i dni takie jak piątek i sobota. Jeżeli mamy jakąś wymarzoną datę wesela, możliwe, że umowę na rezerwację sali będziemy musieli podpisać już, na przykład, dwa lata wcześniej, a co za tym idzie, mogą w tym czasie zmienić się ceny różnych towarów i usług. Warto zadbać w umowie o to, żeby było tam wspomniane albo fakt tego, że ustalona przy rezerwacji cena jest już niezmienna lub że może się ona zmienić jedynie o jakiś procent. Uchroni to przed dużym rozczarowaniem finansowym.

Menu i plan imprezy

Rezerwacja sali to przeważnie również moment, w którym dogadujemy wszystkie szczegóły odnośnie menu, wybierając odpowiedni pakiet zawierający tyle jedzenia, ile potrzebujemy. Warto wtedy ustalić listę posiłków, ich kolejność podania i ogólną ilość potraw. Zostaniemy również zapytani o kwestie planu czasowego całej imprezy – kiedy się zacznie, kiedy odbędzie się pierwszy taniec czy kiedy ma zostać podany tort weselny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *